dimarts, 16 de setembre del 2014
Pigmalión sí, Pigmalión
Us presente la meua entrada sobre l'obra teatral "Pigmalión". En resumides paraules he ficat les dades més importants sobre l'autor, el mite grec, la comprensió lectora i el terme en psicologia. Una vegada dit açò, vaig a presentar-me. Em diuen Vicky García i sóc estudiant de segon de batxillerat al IES Joanot Martorell. Aquest és el meu primer blog, i estic molt entusiasmada en aquesta assignatura pels continguts que realitzarem més avant. Ja que estrene blog, dir que no soles comentaré coses sobre l'assignatura de comunicació audiovisual, si no ficaré també cançons, opinions, relats i qualsevol cosa que m'agrade per publicar. Espere que us agrade!
Mite grec sobre l'efecte de Pigmalión
A un escultor anomenat Pigmalión no li agradaven les dones pel fet que eren imperfectes i tenien molts complexos, per això va decidir no casar-se amb cap. Però com no li agradava la soledat va decidir construir una escultura de marfil tan bella i perfecta que al fi de tant mirar-la es va acabar enamorant d'ella. Suplicant als deus poder trobar una dona com ella, Venus en sentir la seva plegaria, va convertir a l'estàtua bella de marfil en una perfecta dona. Pigmalión al besar els llavis de l'escultura no va notar el fred del marfil sinó uns llavis suaus i amb vida. Aquesta en veure al seu creador es va enamorar d'ell. I Venus per fer-los més feliços li va proporcionar fertilitat i van tindre un fill.
Efecte pigmalión en la psicologia i pedagogia
L'efecte pigmalión podem definir-lo de manera ràpida i senzilla d'aquesta manera: quan nosaltres pensem que alguna cosa va a passar, farem el possible, inconscientment per a què eixa cosa passe i es convertisca en realitat. Podríem associar-lo amb l'impuls o fort desig de què alguna cosa es complisca com nosaltres esperem, que es complisca la nostra expectativa. Ficaré un exemple per a deixar-ho més clar.
A un mestre se li va dir que d'una classe, triara a alguns alumnes, i d'aquests a simple vista devia dir quins podien traure millors qualificacions i quins no tan bona. El resultat va ser que els alumnes que el mestre havia triat com a "millors estudiants" va donar la "casualitat" que van traure millors resultats que els altres. Així, es va complir l'efecte pigmaliòn.George Bernard Shaw
Va nàixer en Dublín(1856) a la si d'una família pobra i protestant. Va escriure crítiques literàries i artístiques als periòdics i fins i tot col·laboracions amb temes musicals.
A 25 anys es va fer vegetarià i s'oposava a qualsevol activitat cultural que anara contra la vida dels animals. Més tard es va convertir en el crític teatral d'un periòdic molt important, el que va ser el primer pas cap a la seva carrera de dramaturg.
Era un home amb un caràcter fort i amb les idees clares. Va ser un socialista notable que buscava la transformació de la societat a través de mètodes no revolucionaris.Idees fonamentals per a la comprensió de l'obra:
- Ser capaços d'entendre el llenguatge que empra la florista, ja que pertany a un llenguatge vulgar, amb molts errors. Però sobretot ser capaços de representar-ho de la millor manera possible ficant-mos en la pell del personatge.
-Si hi ha algun terme que no entenem, buscar-lo. Realitzar també una lectura pausada, sense oblidar-mos de les acotacions i de les característiques de cada personatge.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Bona entrada per a començar el blog, Vicky. Disseny atractiu, clar i fàcil de llegir.
ResponEliminaCom a observació, el teu darrer apartat (Idees fonamentals...) no respon als requisits plantejats: "Busca en internet dues fonts diferents que presenten l'obra Pigmalió i selecciona breument dues idees esmentades en les fonts que hages trobat fonamentals per a la teua futura comprensió de l'obra". Sí que has fet dues propostes personals vàlides per a interpretar millor l'obra, però calia investigar en la xarxa. Convé que refaces l'apartat durant aquests dies.